U bent hier: Laatste Relatiegeschenken nieuws INFOGRAPHIC: Het bereik van relatiegeschenken 2013

print     mail
INFOGRAPHIC: Het bereik van relatiegeschenken 2013

Relatiegeschenken zijn marketingmiddelen waaraan helaas weinig aandacht wordt geschonken. Uit onderzoek is echter gebleken dat dit een niet te missen onderdeel van de marketingmix is! Relatiegeschenken hebben een zeer groot bereik en een hoge herinneringswaarde in vergelijking met andere middelen. In deze infographic leggen wij uit hoe groot dat bereik is.
 

 


De belangrijkste punten uit deze infographic kunnen als volgt worden samengevat:

 

* 86% van de relatiegeschenken worden het herinnerd na 12 maanden.


* Uit onderzoek blijkt dat in het geval van relatiegeschenken 82,6% van de bedrijfsnamen wordt onthouden. Voor televisie is dit 67.6%, printed media 60,2% en bij online ads is het 31.1%.

* 73% wordt beïnvloed door een promotioneel product.

* Relatiegeschenken worden in 75% van de gevallen langer dan een half jaar bewaard. 38% wordt zelfs langer dan 2 jaar bewaard.

* Er wordt in Nederland 14.800 keer per maand gezocht op het woord relatiegeschenken. Waarvan het meest in november wordt gezocht en het minst in augustus.

* De pen, een fles wijn en een USB-stick zijn de top drie meest gegeven relatiegeschenken van het afgelopen jaar.

* Relatiegeschenken zijn tastbare ‘dank-je-wel’ voor uw klanten en personeel, versterken de klantrelatie en vergroten de naamsbekendheid.
 

 

(Het delen van deze Infographic is toegestaan, mits er een link wordt opgenomen naar deze pagina)

 
Tags: relatiegeschenken infographic: bereik
03/04/2013 door: Bo Brink