De positieve werking van relatiegeschenken

Naast dat het bereik van relatiegeschenken heel groot is heeft het daarnaast ook een positieve werking op de merkherinnering.

Dit effect is groter dan een reclame op tv of radio.

Een ander positief punt is dat 40% van de ontvangers hun relatiegeschenken langer dan 2 jaar bewaren.

 

Deze positieve werkingen hangen natuurlijk af van een aantal factoren niet alle promotieartikelen zorgen voor een positief effect. De factoren die belangrijk zijn voor het succes zijn
 Aangenaam relatiegeschenk
o Relatiegeschenken moeten de ontvangers een positief gevoel geven. Als de ontvanger zich aangenaam voelt bij het product is ze ook sneller geneigd deze te gebruiken.
 Kwaliteit moet kloppen
o Dit klinkt heel logisch, maar het is een zeer belangrijk punt. De kwaliteit van je relatiegeschenk zorgt ervoor of de ontvangers het product lang zullen gebruiken of niet. Daarnaast zorgt kwaliteit voor een goed uitstraling van uw bedrijf.
 Originaliteit is belangrijk
o Originaliteit is misschien wel het belangrijkste punt, bedrijven en potentiele klanten ontvangen veel promotieartikelen. Om op te vallen tussen al deze producten is het dus van belang dat u een origineel relatiegeschenk heeft.
 Bedrukking professioneel
o De laatste factor die een belangrijke rol speelt is bedrukking. Het klinkt van zelfsprekend maar toch moet het even benoemd worden. Bedrukking zorgt voor merkherkenning.

 

   
Tags: https://www.zintuig.nl/ relatiegeschenken bedrukken
09-03-2017 door