SNEL EEN ANTWOORD? CHAT , BEL 035-6956000 MAIL sales@zintuig.nl Er is een storing, hierdoor lijkt uw winkelmandje te blijven hangen, dat is echter niet zo. Wij werken aan een oplossing, excusses voor het ongemak.

Relatiegeschenken: Wie, wat, waar, wanneer en waarom?

Relatiegeschenken zijn een effectief marketingmiddel. Maar niet alles is bekend over deze stille kracht van de marketing. Deze infographic beantwoordt met behulp van de 5 W’s veel vragen over het onbekende van relatiegeschenken. Met behulp van onderzoeksresultaten van de PPAI zijn de antwoorden gevonden op wie, wat, waar, wanneer en waarom. 

 

 

Relatiegeschenken: wie, wat, waar, wanneer en waarom

De belangrijkste punten uit deze infographic kunnen als volgt worden samengevat:

 

* Relatiegeschenken worden besteld door 83% van alle bedrijven

 

* Relatiegeschenken worden vooral besteld door personeel op senior level management

 

* De populairste relatiegeschenken zijn een pen, een fles wijn en een USB-stick

 

* Een relatiegeschenk wordt gedefinieerd als een geschenk met een logo die de relatie versterkt

 

* Kantoorartikelen als relatiegeschenk hebben een marktaandeel van 47%. Huishoudelijke relatiegeschenken nemen 18% van de markt in

 

* Relatiegeschenken worden besteld bij zakelijke evenementen, feestdagen en oud en nieuw

 

* Relatiegeschenken worden in 28% van de gevallen bij distributeurs gekocht. In 1991 was dit aandeel nog 60%. Bestellen via internet neemt 15% van de markt in.

 

* Relatiegeschenken worden vooral gebruikt om klanten te bedanken, positionering van het bedrijf, business creëren en werknemer waardering

 

* 57% van de relatiegeschenken worden beoordeeld als effectief tot zeer effectief

 

 

(Het delen van deze Infographic is toegestaan, mits er een link wordt opgenomen naar deze pagina)

24-05-2013 door