• Hier werken experts voor jou
  • Beste prijs garantie
  • Snellere levering
  • Groots assortiment

Thuiswerken

Corona heeft ons leven aangepast en daardoor werken we steeds meer vanuit huis.
Hieronder 10 tips voor thuiswerkers en een link naar een selectie van producten om het thuiswerken leuker te maken


1. Houd de reguliere uren aan

Stel een schema op en houd u eraan ... meestal. Het hebben van duidelijke richtlijnen voor wanneer u moet werken en wanneer u stopt met de werkdag, helpt veel thuiswerkers om de balans tussen werk en privé te behouden. Dat gezegd hebbende, een van de voordelen van werken op afstand is flexibiliteit, soms moet u uw dag verlengen of vroeg beginnen om rekening te met collega's en taken die afgerond dienen te worden voor die dag. Als je dat doet, zorg er dan voor dat je eerder dan normaal stopt of slaap de volgende ochtend een beetje uit om het goed te maken.

Informeer uw collega’s hier ook van wanneer u vroeger begint en eerder eindigt, dan zijn zij ook op de hoogte. Dan weten ze wanneer u bereikbaar bent en wanneer niet. 

2. Maak een ochtendroutine

Beslissen dat u aan uw keukentafel gaat zitten en op een bepaald moment aan het werk gaat, is één ding. Het creëren van een routine die je naar de werkplek leidt, is een ander. Wat is in de ochtend een goede stok achter de deur dat je gaat werken? Het kan het eerste kopje koffie zijn, het kan zijn na een ochtend fitness routine en het kan zijn dat je je lekker doucht en aankleedt (het dragen van een pyjamabroek voor het werk is voor sommigen een voordeel, maar voor anderen een slechte keuze). Een routine kan krachtiger zijn dan een klok om u elke dag op weg te helpen.

Ik zeg 'ochtend', maar niet iedereen die vanuit huis werkt, volgt een schema van negen tot vijf. De jouwe kan op een ander tijdstip van de dag een 'aan de slag'-routine zijn.

3. Stel basisregels vast met de mensen in uw huis

Stel basisregels vast met andere mensen in uw huis of die uw ruimte delen voor wanneer u werkt. Als je kinderen hebt die thuiskomen van school terwijl je nog aan het werk bent, hebben ze duidelijke regels nodig over wat ze in die tijd wel en niet kunnen doen. Geef duidelijk aan wanneer u wel en niet gestoord kunt worden of wanneer u dient te bellen voor het werk zodat u niet gestoord wordt. Met zulke afspraken is het duidelijk en kunt u thuiswerken goed volhouden.

4. Plan pauzes in

Houdt u thuis aan het pauze beleid van uw bedrijf met betrekking tot de tijden en de duur, neem de pauze wanneer u dat op het werk ook zou doen en neem vooral niet langer pauze. Als u als zelfstandige werkt, geef uzelf dan overdag voldoende tijd om weg te lopen van het computerscherm en de telefoon. Een lunchpauze en twee pauzes van 15 minuten lijken de standaard te zijn voor fulltime werknemers.

5. Neem onderbrekingen

Neem thuis geregeld korte breaks en onderbreek zo uw werk. Als u thuis werkt dan werkt u vaak aan de keukentafel en niet aan een bureau met ergonomische hulpmiddelen. Om nek- en rugklachten te voorkomen dient u regelmatig even van uw plek af te komen. Doe wat rek- en strekoefeningen of gooi de schouders los. Dit voorkomt stijfheid en spierverkramping waardoor u het langer volhoudt zonder pijnklachten.

6. Verlaat het huis

Voor zover het toegestaan ​​en veilig is waar je bent tijdens de COVID-19-uitbraak, ga het huis uit, op voorwaarde dat je natuurlijk sociale afstand kunt houden. Hetzelfde advies geldt ook voor mensen die in traditionele kantooromgevingen werken. Verlaat het gebouw minimaal één keer per dag. Je lichaam moet bewegen. Bovendien zal de frisse lucht en het natuurlijke licht u goed doen.

Je hoeft niet naar drukke openbare ruimtes te gaan om weg te komen van je werkruimte . Maak een ommetje, wied de tuin, pak de fiets. Je snapt de bedoeling.

7. Aarzel niet om te vragen wat u nodig heeft

Als u in dienst bent van een bedrijf of organisatie die het werk-van-huis ondersteunt, vraag dan om de apparatuur die u nodig heeft zodra u thuis begint te werken. Het is uiterst belangrijk om vroegtijdig precedenten te scheppen, zodat u kunt vragen wat u nodig heeft om uw werk comfortabel te doen, inclusief de juiste monitor, toetsenbord, muis, stoel, printer, software, enz. Organisaties die gewend zijn aan externe medewerkers hebben vaak een budget voor thuiskantoorapparatuur. Vraag hierbij naar de mogelijkheden en maak hier gebruik van. 

Als u onverwachts thuis werkt vanwege het coronavirus, vraag dan redelijkerwijs wat u nodig heeft. Je zou wekenlang thuis kunnen werken en je zou comfortabel moeten zijn, maar het bestellen van een nieuwe bureaustoel en bureau vraagt ​​misschien te veel. Overweeg in plaats daarvan een muis en toetsenbord, plus een rugondersteunend kussen. 

8. Houd een speciale kantoorruimte

In een ideale wereld zouden externe medewerkers niet alleen een speciaal kantoor hebben, maar ook twee computers, één voor werk en één voor persoonlijk gebruik. Het is veiliger voor de werkgever en u kunt al uw prive zaken uitvoeren. Maar niet iedereen heeft een apart kantoor in huis en het is niet altijd realistisch om twee computers te houden. Draag in plaats daarvan een bureau en sommige randapparatuur alleen op voor zakelijk gebruik. Als uw laptop bijvoorbeeld is aangesloten op de monitor en het externe toetsenbord, is het werktijd. Als het op je schoot ligt, is dat persoonlijke tijd. 

9. Onderhoud een apart telefoonnummer

Stel een telefoonnummer in dat u alleen gebruikt voor gesprekken met collega's en klanten. Het hoeft geen vaste telefoon, tweede mobiele telefoon of zelfs maar een simkaart te zijn. Het kan een gratis VoIP-dienst zijn, zoals Google Voice of een Skype-nummer. Net als bij sommige van de andere tips, helpt het hebben van een apart telefoonnummer u om uw werk-privébalans te beheren.

10. Gebruik een VPN

Gebruik een VPN wanneer u verbonden bent met een netwerk dat u niet beheert. Daarmee wordt bedoeld wifi in gezamenlijke werkruimtes, cafés, bibliotheken en luchthavens. Sommige organisaties hebben hun eigen VPN's die externe medewerkers nodig hebben om toegang te krijgen tot bepaalde servers of websites die informatie opslaan die alleen bedoeld is voor intern gebruik. In die gevallen moet je ook thuis een VPN gebruiken. Het is in ieder geval een goed idee om er een gewoonte van te maken om uw VPN zo vaak mogelijk verbonden te laten, omdat het altijd veiliger is om het aan te hebben dan niet.

11. Richt de ruimte zakelijk in.

Het is waardevol om een professionele sfeer te creëren, zelfs als je vanuit huis werkt. Zorg ervoor dat de ruimte waarin je je zakelijke activiteiten uitvoert, een zakelijke uitstraling heeft en is ingericht zoals je bureau op kantoor. Als je de luxe hebt om in een aparte kamer te werken, kun je eenvoudig het bedrijf vragen om enkele relatiegeschenken met het bedrijfslogo. Op die manier kun je tijdens het werk koffie drinken uit de met het logo bedrukte bedrijfsmok of schrijven met de bedrukte bedrijfspennen, wat bijdraagt aan een professionele uitstraling.

Als je geen aparte werkruimte hebt en aan de keukentafel werkt, kunnen deze kleine bedrukte producten je nog steeds helpen om een zakelijke sfeer te behouden. Het is een goed idee om je bedrijf te vragen om relatiegeschenken met het logo erop. Dit kleine gebaar kan een groot verschil maken in het handhaven van een professionele en zakelijke ambiance, waar je ook werkt. Het helpt echt!